کدگذاری هوش مصنوعی داهوآ

امروزه از دوربین مدار بسته به عنوان وسیله ای برای ایجاد نظم و امنیت بیشتر در زندگی استفاده می شود. در بسیاری از پروژه ها و اماکن به زمان ذخیره سازی بیشتری نیاز است، بنابراین نیاز به یک سیستم مدار بسته با پشتیبانی از هارد ظرفیت بالا وجود دارد که نیاز به صرف هزینه زیادی دارد. کدگذاری هوش مصنوعی داهوا و فرمت فشرده سازی  H.265 به ما کمک می کند تا هزینه های ذخیره سازی را کاهش داده و ترافیک شبکه ناشی از پهنای باند بالا را کنترل و مدیریت کنیم. کدگذاری هوش مصنوعی داهوا در این زمینه با هدف بهبود راندمان فشرده سازی پهنای باند و فضای ذخیره سازی محدود بر اساس استاندارد کدگذاری معرفی شده است.

 

چارچوب فنی کدگذاری هوش مصنوعی داهوا 

 

فناوری کدگذاری هوش مصنوعی داهوا عمدتاً شامل سه موتور است:

  • موتور تجزیه و تحلیل
  • موتور فشرده سازی بیت
  •  موتور فشرده سازی بیت استریم

شکل 1 را ببینید.

موتور آنالیز

عمدتاً برای قضاوت و تجزیه و تحلیل صحنه (مانند تشخیص  روز و شب، روشن بودن صحنه، روز بارانی، برفی یا مه، منطقه مورد نظر کاربر و وضعیت حرکت) استفاده می شود.

از این تجزیه و تحلیل هدف،  همه آنها برای هدایت موتور فشرده سازی بیت استفاده می شوند.

موتور فشرده سازی بیت

بیت واحد کمیت داده است و هر چه بیت های بیشتری تخصیص داده شود، کمیت داده، کدگذاری شده تر و کیفیت تصویر بالاتراست.با توجه به نتیجه موتور تجزیه و تحلیل، موتور فشرده سازی بیت می تواند به طور دقیق بیت ها را به مکان بهینه در ویدیو اختصاص دهد، به عنوان مثال، هنگام تجزیه و تحلیل، موتور منطقه ای را که انسان یا وسیله نقلیه ای وجود دارد، تجزیه و تحلیل می کند و بیت های کمتری را به مناطق دیگر اختصاص می دهد.

در یک پروژه یا محل امنیتی، کل منطقه بسیار بزرگتر از محدوده موردنظر کاربر است، بنابراین این موتور به جای ذخیره سازی و تمرکز بر یک نقطه، تمامی بیت ریت ها را ذخیره خواهد کرد.

موتور فشرده سازی بیت استریم

موتور از بهترین تنظیمات رمزگذارهای موجود برای فشرده سازی بیت استریم بر اساس نتیجه موتور فشرده سازی بیت استفاده می کند.موتور آنالیز نتیجه تحلیل در زمان واقعی را بررسی می کند و موتور فشرده سازی بیت را هدایت می کند. خروجی بیت استریم فشرده با کیفیت بالا نیازهای کاربر را برآورده می کند.

توجه به اصل حذف افزونگی فضایی و زمانی

ویدیوی دوربین مداربسته شامل فریم های متوالی است که حاوی افزونگی دامنه زمانی بزرگ است.بین دو فریم مجاور (میزان زیادی از مناطق مشابه یا یکسان (که داده های بی فایده در توالی زمانی یعنی داده های اضافی هستند) وجود دارد و داده‌های یکسان در این فریم ها منجر به افزونگی فضایی می‌شود.

فناوری کدگذاری هوش مصنوعی داهوا یک راه حل مستقل و توسعه یافته است که بر اساس استانداردهای رمزگذاری ویدیو و کاهش بیت استریم ویدیو ساخته شده است.

جهت مشاهده محصولات داهوا که از فناوری AI Coding استفاده میکنند، روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.dahuasecurity.com/products/keyTechnologies/922/232