چرا دستگاه های بیومتریک مورد توجه قرار گرفتند؟

تاثیر گسترده شیوع بیماری همه‌گیر جهانی، علت اصلی روی آوردن به سنسور بیومتریک است.

تقاضای بازار برای دستگاه بیومتریک غیرتماسی را افزایش داده‌است . دولت  قصد دارد تا نیازها و چالش‌ها در حال تحول را مورد توجه قرار دهند، در حالی که تدابیر به منظور حفظ حریم خصوصی افراد را نهادینه کرده‌اند .

این بازار در حال رشد با پیشرفت در بینایی رایانه‌ای و تکنولوژی بیومتریک ، این مجموعه محصول جدید قرار است سطح بالاتری از امنیت ، قابلیت اطمینان و حفاظت را به کاربران ارائه کند .

تکنولوژی پشت و روی دست

تکنولوژی پشت دست جدید ، از سال ۲۰۱۶ در حال توسعه است.در حالی که نسخه‌های ابتدایی نیاز به شناسایی نزدیک ( ۱۰ cm ) دارند و اغلب بسیار پرهزینه هستند ، این نسخه‌های جدید ، دامنه‌های تشخیص طولانی‌تر ، سرعت تشخیص سریع‌تر و پذیرش زاویه بهتر کف دست برای یک راه‌حل تجربه کاربر بهتری را ارائه می‌دهند .

تکنولوژی تشخیص طیفی-مادون قرمز

در ابتدا ، ما از یک تکنولوژی تشخیص طیفی منفرد – نزدیک – مادون‌قرمز استفاده کردیم.پل  یانگ ، مدیر محصولات کنترل دسترسی و دسترسی در ZKTeco ، گفت : ” این امر به پیشرفت‌های دیگر همانند سازگاری الگوریتم و ظرفیت ذخیره‌سازی کمک کرده‌است ( که از کم‌تر از ۱۰۰۰ تا حداکثر ۱۰،۰۰۰ کاربر افزایش داشته‌است ) ”

اهرم بندی این فن‌آوری هیبرید جدید ، یعنی نمایش کف دست ، به شدت اشتباه تشخیص را بهبود می‌بخشد . هر گونه تلاش نیاز به عبور از سه لایه محافظت دارد و پردازش بیشتر را رد می‌کند . اول اینکه ، الگوریتم باید تشخیص دهد که شکل کف دست مناسب است ” سپس مجموعه تصویر دو دستی و سیستم کالیبراسیون مکانی، دقیقا ً کف دست را برای ویژگی‌های ضد ویروس بررسی کرده و آن را ترسیم می‌کند. در نهایت ، تشخیص سیاه‌رگ کف دست به تشخیص کمک میکند. در واقع این تحلیل نشان میدهد که آیا کف دست ” زنده ” یا ” تقلبی ” است.

البته کف دست برای مطالعه چالش برانگیزتر است چون نقاط مشخصه کوچک‌تری دارد و در مقایسه با اثر انگشت , استاتیک کمتری دارند . برای این کار , ZKTeco یک الگوریتم اکتساب غیرتماسی را توسعه داد که نیاز به تماس کامل با کف حسگر ندارد.

این پیشرفت‌های کلیدی در نسل جدید خوانندگان از طریق ترکیبی از بینایی رایانه‌ای و الگوریتم‌های کامپیوتری به وجود آمدند. کاربران خواهند دید که عملکرد در واقع بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد .

محبوبیت در کشورهای مسلمان

یانگ می‌گوید : این نوع از راه‌حل در کشورهای مسلمان مانند خاورمیانه و اندونزی بسیار محبوب است و هر رنگ پوست را پوشش می‌دهد و می‌تواند توسط همه در جهان مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال ، بیومتریک ممکن است مفهوم حریم خصوصی و رضایت را به چالش بکشد . فن‌آوری تشخیص صورت ، عنبیه و یا تکنولوژی تشخیص اثر انگشت اجازه جمع‌آوری منفعل تصاویر چهره اطلاعات بیومتریک فرد را می‌دهد.تصاویر چهره و صورت را می‌توان از عکس‌ها یا تصاویر نظارتی گرفت .اثر انگشت را نیز می ‌توان به راحتی از موارد دستی قبلی با یا بدون اطلاع فرد برداشته شد .

تشخیص کف دست می‌تواند برای سازمان‌ها و افراد، یک سطح کنترل بر روی داده‌های آن‌ها فراهم کند ” شناخت کف دست به حضور فرد نیاز دارد تا به طور فعال ویژگی‌ها را تحلیل کند.

پنج روند فن‌آوری نظارت بر سیستم دوربین مدار بسته در سال ۲۰۲۲

چرا 2022 سال هوشمندسازی است؟

نوشته های اخیر