ساختمان هوشمند، دیجیتالی شدن عصر جدید

با توسعه سریع اینترنت اشیا، شرکت‌های زیادی به تدریج به اهمیت تحول دیجیتالی کردن خانه هوشمند پی برده‌اند. ساختمان Feiyada و ساختمان فناوری Xianjian، ساختمان‌های تجاری شاخص CBD در شنژن چین، اخیراً با کمک راه‌حل ساختمان هوشمند، تحول دیجیتالی از جمله کنترل روشنایی، کنترل دستگاه، مدیریت انرژی و محیط زیست، مدیریت فضا و غیره را محقق کرده‌اند. Milesight، از طریق استفاده از محصولات LoRaWAN®، به شرکت ها کمک می کند تا کارایی و بهره وری کار را افزایش دهند.

اتلاف انرژی

روشن ماندن چراغ ها بخش قابل توجهی از اتلاف انرژی است. سیستم های روشنایی سنتی را فقط می توان به صورت دستی کنترل کرد. که در این حالت، وقتی افراد فراموش می کنند چراغ ها را خاموش کنند، انرژی زیادی هدر میرود.

مدیریت نامناسب

کنترل دستگاه ها و مدیریت اتاق های جلسات و همچنین سایر فضاها در ساختمان های اداری کار آسانی نیست زیرا باید به صورت جداگانه کنترل شوند.

نظارت بر کیفیت هوای داخل ساختمان دشوار است

همه‌گیری COVID-19 اهمیت نظارت مداوم بر کیفیت هوای داخل ساختمان (IAQ) را نشان داد. با این حال، از آنجایی که تعداد زیادی از افراد در دفاتر کار می کنند، نتایج دقیق پایش IAQ معمولا در دوره های زمانی طولانی تولید می شود و اندازه گیری کیفیت هوا در زمان واقعی، چالش برانگیز است.

نحوه اتصال شبکه های موجود در ساختمان هوشمند

در مرحله اولیه پروژه، گیت های Milesight برای ایجاد یک محیط اداری هوشمند و سالم مستقر شدند. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط حسگرها، از طریق گیت های Milesight UG65 LoRaWAN به پلتفرم ابری برای تجسم و تجزیه و تحلیل داده‌ها گزارش می‌شوند. کاربران می توانند دستگاه ها را از راه دور از طریق برنامه نظارت و کنترل کنند

کنترل روشنایی هوشمند

با نصب Milesight WS50x و WS156 در اتاق‌های جلسه و مکان‌های مشترک، ساختمان‌های اداری کنترل روشنایی هوشمند را به دست دارند. به عنوان مثال، WS156 به سرنشینان اجازه می‌دهد چندین صحنه از محیط‌های مختلف را ،از پیش تعیین کنند و با فشار دادن دکمه ای می‌توان آن‌ها را به سرعت تغییر داد. علاوه بر این، افراد می توانند دستگاه ها را از راه دور از طریق تلفن های خود کنترل کنند.

نظارت بر اشغال فضا

پیاده سازی راه حل های ساختمان هوشمند مانند سنسورهای اشغال می تواند به بهبود استفاده از فضا کمک کند.

نظارت بر مصرف برق

سوکت‌های قابل حمل هوشمند WS523 در محل‌های اداری و تفریحی برای کنترل از راه دور آب و لوازم الکتریکی و همچنین نظارت بر داده‌های مصرف آب و برق در زمان واقعی استفاده می‌شوند. همچنین می توان داده ها را سال به سال مقایسه کرد و مطابق با نیازهای روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه شرکت، دسته به دسته بررسی کرد.

هنگامی که مصرف انرژی غیرعادی باشد، سیستم مصرف برق می‌تواند فوراً هشدار دهد تا به مدیران تعمیر و نگهداری کمک کند.آن ها نیز به سرعت مشکل را شناسایی و رسیدگی کنند، تا به طور بالقوه در هزینه‌های انرژی غیرضروری شرکت صرفه‌جویی کند.

نظارت بر کیفیت هوای داخلی

سنسور Milesight AM319 IAQ قادر است دما، رطوبت، PIR، نور، دی اکسید کربن، TVOC، فشار هوا، PM2.5 و HCHO را در زمان واقعی نظارت کند. نشانگر وضعیت چراغ راهنمایی و نشانگر شکلک دستگاه، سرنشینان را قادر می سازد تا داده های لحظه ای IAQ را به راحتی کنترل کنند. هنگامی که کیفیت هوای داخلی نامناسب تشخیص داده شود، سرنشینان می توانند میزان تهویه را به موقع افزایش دهند.

جمع آوری داده ها

کنترلر UC1152 LoRaWAN®، با اتصال به چندین دستگاه سیمی از طریق رابط RS485 برای تحقق تحول دیجیتال سریع اقدام خواهد کرد.

 به عنوان مثال، ارتقاء پرده های سنتی به پرده های هوشمند کنترل از راه دور بی سیم. اتصال RS485 با کنتورهای الکتریکی برای نظارت بر مصرف برق در زمان واقعی.

ذخیره انرژی

در این راه حل ساختمان هوشمند، کنترل روشنایی و مدیریت مصرف برق، به شرکت ها کمک می کند تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و در نتیجه راهکار پایدارتری را پیدا کنند.

مدیریت از راه دور

مردم می توانند وسایلی مانند پرده، روشنایی و غیره را از راه دور کنترل کنند، بنابراین هزینه نیروی کار را کاهش داده و راحتی مدیریت را افزایش می دهند.

نظارت در زمان واقعی

نظارت بر زمان واقعی IAQ این امکان را برای سرنشینان فراهم می کند تا از یک محیط کاری راحت و سالم لذت ببرند و عملکرد بهتری داشته باشند.

بهینه سازی استفاده از فضا

نظارت بر اشغال اتاق جلسه به طور موثری استفاده از فضا را بهبود می بخشد.