راهنمای خرید و بهره برداری از سیستم های ایمنی و هشدار دهنده حفاظتی

این روزها همه برای حفظ و حراست از اموال و اثاث خود به خرید و نصب سیستم های هشدار دهنده حفاظت الکترونیک روی آورده اند. سیستم هایی مثل دوربین مداربسته، کنترل دسترسی (تردد)، اعلام سرقت یل دزدگیر اماکن، اعلام حریق و غیره. واقعیت این است که بهره برداری موفق از این سیستم ها مستلزم رعایت برخی شرایط در انتخاب درست، نصب استاندارد و نگهداری بموقع از آنهاست و فقط با رعایت این موارد است که در صورت بروز مشکلات احتمالی می توان از کارایی آنها مطمئن بود.
شرکت ها و اشخاص مختلفی می توانند در خرید و نصب این سیستم ها شما را یاری نمایند اما لازم است شما نیز شخصا برای انتخاب درست از بین پیشنهاد های مختلف از کلیات این سیستم ها مطلع شوید.
هدف مشاور امنیت آگاهی بخشی به آحاد جامعه در جهت انتخاب بهینه و آسودگی خیال هموطنان است. لذا نظر شما را به موارد زیر جلب می نماید:
1- سعی نمائید از توانایی ها و محدودیت های انواع سیستم ها مطلع شوید.
2- فقط از فروشگاه ها و شرکت های داری جواز معتبر مراجعه نمائید.
3- اگر اطلاعات و تجربه لازم و کافی در بهره برداری از این سیستم ها ندارید، می توانید از دوستان یا آشنایان که تجربه یا اطلاعاتی دارند، مشورت بگیرید همچنین می توانید سوالات خود را کارشناسان مشاور امنیت بپرسید.
4- حتما از فروشنده و نصاب سیستم، فاکتور خرید که حاوی مشخصات فنی دقیق قطعات و تجهیزات از جمله مدل ها و همچنین تاریخ شروع و پایان ضمانت عملکرد سیستم (گارانتی) باشد را بخواهید.
5- پس از تحویل گرفتن سیستم، کلیه رمزهای ورود را تعویض کنید.
6- آموزش دقیق کاربری سیستم بسیار مهم است. لذا فروشنده و نصاب باید حداقل دو نفر را بطور کامل آموزش دهد.
7- فروشنده یا نصاب سیستم باید حداقل هر سه ماه یکبار با مراجعه حضوری صحت عملکرد سیستم را بررسی و به شما گزارش نماید.
8- اطلاعات تماس فروشنده و نصاب باید در دسترس باشد تا در مواقع بروز اتفاقات بتوان از راهنمایی ایشان بهره مند شد.
9- بصورت دوره ای از صحت عملکرد سیستم سیستم برق اضطراری (UPS) خود اطمینان حاصل کنید زیرا در مواقع قطع برق سیستم فاقد هر گونه کارائی خواهد بود!