دوربین های داهوا Smart Dual Light

دراین سری دوربین‌ها که با نام فول کالر کیوب Full Color Cube معرفی شده‌اند، از دو پرژکتور IR نامرئی و LED مرئی و همچنین قابلیت تشخیص انسان در تصویر استفاده شده است.

به محض ورود و تشخیص افراد به محوطه، نور نامرئی دوربین به نور وارملایت سوئیچ میکند و تصویر به صورت تمام رنگی میشود.

این قابلیت بدین دلیل توسط شرکت داهوا ارائه گردیده است که مشکل دائم روشن بودن LED های وارملایت که ممکن است آزاردهنده یا غیر لازم باشد، از بین برود.

پنج سال پیش، داهوا فناوری تمام رنگی خود را با موفقیت بزرگی راه اندازی کرد. اکنون داهوا مفهوم «  فول کالر کیوب» را معرفی کرده است که ترکیبی از نور دوگانه تمام رنگی و هوشمند در مدل‌های مختلف دوربین برای پاسخگویی به نیازهای کاربران در ثبت رنگ‌های کم نور است.

نیازی به گفتن نیست که رنگ یک ویژگی مهم در یک شی است. بنابراین، گرفتن اطلاعات دقیق رنگ، به ویژه در شرایط نوری چالش برانگیز، در نظارت تصویری بسیار مهم می شود.

به همین منظور، داهوا فناوری تمام رنگی خود را در سال 2018 عرضه کرد. از آن زمان، فناوری تمام رنگی به طور مداوم برای پاسخگویی به چالش‌های نظارتی مختلف در شرایط کم نور نوآوری و توسعه یافته است. در ابتدا، داهوا می خواست محصولی را توسعه دهد که بتواند اطلاعات رنگ را 24 ساعته حفظ کند و جزئیات را در شب بهبود بخشد. یک سال بعد، داهوا قابلیت‌های تمام رنگی خود را با فناوری Smart Dual Light که در سری TiOC 2.0 به نمایش درآمد، حتی بیشتر ارتقا داد.

امروزه، با کمک هوش مصنوعی، رزولوشن 4K، زوم قوی و سایر فناوری‌های کلیدی داهوا، دوربین‌های سری Full-color و Smart Dual Light می‌توانند بیش از آنچه که هر کسی تصورش را بکند بهترین تصویر را بدهد. موانع زمان و مکان را می شکند و با عادات کاربران مختلف سازگار می شود و کمک و محافظت بیشتری ارائه می دهد. با این اوصاف، داهوا دوربین فول کالر کیوب را برای سال 2023 راه اندازی کرده است – مکعبی از جادوی رنگ که ترکیبی از رنگ های کامل و نور دوگانه هوشمند و سایر فناوری ها را در امکانات بی نهایت نوآوری ترکیب می کند. 

هسته درونی این مکعب فن‌آوری در حال رشد، فناوری تمام رنگی و هوشمند Dual Light است. امسال، داهوا آن‌ها را با دوربین‌های Duo و PT ترکیب کرده‌ است تا به تجربه پانورامای رنگارنگ دست بیابد.

 

دو نور هوشمند

در شرایط نوری چالش برانگیز، فناوری رنگ را می توان با راه حل های نورپردازی پیشرفته تکمیل کرد تا مزایای بیشتری برای کاربران فراهم کند. برای این منظور، داهوا فناوری Smart Dual Light خود را توسعه داده است که از یک الگوریتم هوشمند برای شناسایی دقیق اهداف استفاده می کند. در حالت روشنایی هوشمند، دوربین تنها زمانی به تصویر رنگی تغییر می‌کند که شخصی در تصویر ظاهر شود و پس از خروج شخص به نور مادون قرمز برمی‌گردد. این حالت نه تنها می تواند رویدادها را به صورت رنگی ثبت کند، بلکه زمان فعال شدن نور گرم را به حداقل می رساند و تداخل افراد را کاهش می دهد.

چراغ دوگانه هوشمند دارای کاربردهای مختلفی است.

 

تمام رنگی + پانوراما

دوربین های Duo و PT داهوا تصویر تمام رنگی و پانوراما را ارائه میدهند که اکنون با استفاده از دو نور هوشمند تصویر با کیفیت تری خواهیم داشت.

همانطور که از نامش پیداست، سری Full-color Duo از دو لنز F1.0 استفاده می کند که در مقایسه با دیافراگم قدیمی F1.6 میتواند 2.5 برابر نور دریافت می کند و دو سنسور CMOS با اندازه بزرگ 1/1.8 اینچی که ناحیه حساس را  110 درصد در مقایسه با سنسور 1/2.8 اینچی قدیمی افزایش می دهد. همه ی این ها، به‌ علاوه الگوریتم ترکیبی پیشرفته داهوا، Full-color Duo را قادر می‌سازد تا تصاویر تمام رنگی با زاویه باز ۱۸۰ درجه تولید کند.

و عملکرد Full-color Duo فقط به همین جا ختم نمی شود. EPTZ یکی دیگر از ویژگی های اصلی این دوربین است. رزولوشن فوق‌العاده بالای 4K تصویری واضح را حتی در صورت بزرگ‌نمایی تضمین می‌کند.

دوربین های PT تمام رنگی نیز دارای ویژگی های مختلفی هستند.

 

TiOC

TiOC به معنای استفاده از سه فناوری پیشرفته به صورت همزمان   در یک دوربین میباشد، یعنی زمانی که سه قابلیت Smart Dual Light، Active Deterrence و AI در یک دوربین استفاده شود به آن TiOC(three in one) میگویند.

یکی دیگر از نکات برجسته TiOC اتصال با یک پلتفرم شخص ثالث از طریق Dahua SDK، API یا پروتکل استاندارد ONVIF برای تحقق نمایش/پخش زنده، پیکربندی پارامترهای ویدئویی و صوتی، و رویدادهای دریافت شده در پلتفرم و غیره است.

 

در واقع، استفاده از فناوری های پیشرفته رنگ و روشنایی در دوربین ها به یک روند تبدیل شده است. داهوا به خوبی با این روند کنار آمده است. آنها Full-color + 4K، Full-color + Zoom، و Smart Dual Light + Active Deterrence + AI را در سال 2021 راه اندازی کردند.

اکنون فول کالر کیوب را معرفی کرده است که بر اساس تکنولوژی های پیشرفته تری ساخته شده است.

در آینده می‌توانیم انتظار داشته باشیم که داهوا راه‌حل‌های نوآورانه‌تر و پیشرفته‌تری را برای رفع مؤثر نیازهای کاربران در خلق تصویر های رنگی جادوئی ارائه دهد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی با ما در تماس باشید.
با مشاور امنیت همراه باشید.
لینک دسترسی به صفحه ی داهوا: www.dahuasecurity.com